اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/2/12    کد خبر: 15727538   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 14  دقیقه

در ۲۴ ساعت گذشته ؛

مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در رسانه خبری صدای جویا

مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در رسانه خبری صدای جویا

  هفته معلم و کار و کارگر و تحولات فلسطین اشغالی و درخواست عفو بابک زنجانی کانون توجه رسانه های ایران و جهان در روز گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، چکیده مهم‌ترین رویدادهای رسانه‌های ایران وجهان از جمله؛ ایرنا، ایسنا، فارس، تسنیم، مهر، شرق، کیهان، رویداد ۲۴، جماران، عرشه آنلاین، صدای جویا ، تابناک، رجانیوز، شفقنا، میزان، آفتاب، تجارت نیوز، اعتماد، موج، ایکنا، رکنا، ایلنا، دولت بهار، ایبنا، اقتصاد آنلاین، صاحب نیوز، نورنیوز، انتخاب، بسیج، حوزه، برنا، اکو ایران، خبر فوری، افکار نیوز، مثلث آنلاین، ورزش سه، نامه نیوز، مشرق، ایمنا، تهران نیوز، قدس، رسالت، نماینده، خبرآنلاین، سلامت و سایر طی ۲۴ ساعت گذشته ( چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه ۱۴۰3 - یکم می2024 میلادی و 22 شوال ۱۴۴۵ هجری قمری ) به شرح زیر می باشد؛
 
▪️ رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به عنوان قهرمان معرفی شوند/جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند/تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است/جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند/صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئلۀ غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند. به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.

▪️ اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: درخواست عفو بابک زنجانی از سوی دادگستری استان تهران مطرح و با تائید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.


▪️ ترامپ گفت «من تجربه بدی با بی بی بی(نتانیاهو) دارم که به (سردار) سلیمانی مربوط می‌شود زیرا همانطور که می‌دانید او درست لحظاتی قبل از حمله کنار رفت. قرار بود مشترک انجام شود و یکدفعه به ما گفته شد که اسرائیل این کار را انجام نمی‌دهد و من در این خصوص خوشحال نبودم و هرگز فراموش نمی‌کنم».

▪️ «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای که قرار است در اصفهان برگزار شود، به ایران سفر خواهد کرد.

▪️ شهردار تهران ضمن حمایت از طرح نور پلیس گفت: طرح‌های پلیس باید مورد حمایت قرار بگیرد و ما هم در جهت همکاری و کمک به آن کاملا آماده هستیم. علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به نقش شهرداری در موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: شهرداری در این حوزه یک وظیفه قانونی و اخلاقی و شرعی دارد و آن نیز این است که بتواند محیط‌بانی کرده تا فضا به سمت بی عفتی و بی حجابی در جامعه گسترش پیدا نکند.

▪️ اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: پرونده پس از طی مراحل در حال صدور قرار نهایی بود که جرم جدید کشف شد. تعدادی مهر مربوط به شرکت های داخلی و خارجی در محلی کشف شد که لازم شد در این خصوص از متهمان تحقیقات به عمل آید.

▪️ فارس نوشت: بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۲ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار افزایش یافته است.

▪️ حسن روحانی از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام.

▪️ رهبر انقلاب: بهبود حال جامعه‌ی کارگری تأثیر بزرگی در بهبود حال کلّ جامعه دارد. آن‌طور که حالا به من گزارش کرده‌اند، ما در حدود چهارده میلیون کارگر داریم که اگر با خانواده‌هایشان حساب کنیم، بیش از چهل‌وچند میلیون انسان میشوند؛ خب چهل‌وچند میلیون یعنی نصف جمعیّت کشور. اگر تلاشی انجام بگیرد، کاری انجام بگیرد که حال جامعه‌ی کارگری خوب بشود، معنایش این است که حال نصف جامعه‌ی کشور خوب شده؛ این چیز خیلی مهمّی است.

▪️ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: ۱۵۰۰ دوربین نظارت تصویری در شهر تهران فعال است. به دنبال استفاده از ظرفیت هوش‌مصنوعی برای رصد این دوربین‌ها هستیم.

▪️ بلینکن: کشورهای عربی خلیج فارس باید یک سیستم پدافند هوایی یکپارچه علیه ایران تشکیل دهند این پدافند هوایی یکپارچه به محافظت از اسرائیل کمک خواهد کرد.

▪️ انصارالله یمن: اگر سعودی مرزها را باز کند آماده حمله زمینی به اسرائیل هستیم.

▪️ نخست‌وزیر پاکستان: جنگ در خاورمیانه جز با تشکیل کشور فلسطینی پایان نخواهد یافت

▪️ گشایش‌های جدید ارزی در راه است،معاون بین‌الملل بانک مرکزی: در حاشیه اجلاسیه بانک توسعه اسلامی، زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفتگو کنیم.

▪️ طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت را پوشش می دهد.

▪️ وزیر امور خارجه انگلیس: افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

▪️ بخشودگی جرائم مالیاتی و تمدید مهلت ارسال اظهارنامه سه‌ماهه دوره چهارم سال ۱۴۰۳ مالیات ارزش افزوده تا ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ ابلاغ شد.

▪️ از امروز تمامی بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.

▪️ مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در محل سالن جلسات شهید سلیمانی فرمانداری برگزار شد. در این آیین، با اهدای لوح از سوی فرماندار از زحمات و خدمات حجت الاسلام والمسلمین بابایی، تکریم و با تقدیم حکمی از سوی مدیر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام کاظمی اسفه به عنوان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه معرفی گردید.


▪️ رئیس سازمان نظام پرستاری: در دوسال اخیر ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های کشور اضافه شده با وجود این تامین پرستار کافی برای این تعداد تخت صورت نگرفته است. عدم تناسب تعداد تخت‌های بستری با تعداد پرستاران باعث می‌شود در ارتقای کیفیت خدمات پرستاری دچار مشکل شویم و پرستاران نیز دچار آسیب‌های ناشی از فشار کاری زیاد شوند. درخواست ما این است که سالانه حداقل ۱۵ هزار نفر به جامعه پرستاری در حوزه بالینی اضافه شود‌.

▪️ جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

▪️ جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

▪️ شکایت خواننده سرشناس کُرد از سعید آقاخانی حسین صفامنش خواننده سرشناس موسیقی کُردستان نسبت به استفاده بدون اجازه از آثارش در سریال «نون. خ» اعتراض کرد و اعلام کرد که به‌زودی پیگیری قانونی و قضایی نسبت به این موضوع را آغاز خواهد کرد.

 ▪️ غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با قانون جدید بانک مرکزی که خردادماه اجرایی می‌شود قدرت کنترل بانکها به دست بانک مرکزی خواهد افتاد. در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد. بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند، اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم‌ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.

▪️ "خانه کارگر" شعبه شاهین شهر افتتاح گردید. این مرکز برای ارایه خدمات ویژه و "رفاه حال؛ #جامعه_کارگری و #بازنشستگان عزیز در شهرستان های شاهین شهر، میمه و برخوار تاسیس شده است.

▪️ هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

▪️ بخش ارزیابی و رتبه بندی پایگاه های خبری در سامانه جامع رسانه های کشور برای ویرایش فعال شد.

▪️ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۴ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با میانگین ۸۵ وضعیت قابل قبول را نشان می دهد.

▪️ رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان اصفهان گفت: در سال گذشته 2 هزار و 712 مورد خدمت حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه شده است.

▪️ هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم، امشب به حساب معلمان واریز می‌شود

▪️ مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده داشت ولی در این دولت تاکنون یک میلیون و ۱۳ هزار نفر عضو جدید زیرپوشش این صندوق قرار گرفتند.

▪️ مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شهروندان از غذارسانی بی‌رویه به سگ‌های بی‌صاحب خودداری کنند، گفت: روزانه ۴۰ تا ۵۰ قلاده از این سگ‌ها زنده‌گیری و جمع‌آوری می‌شود.

این بود چکیده اخبار ایران و جهان از نگاه پایگاه خبری جویا که منتشر شد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #خبر #ایران #جهان #جویا #مردم #رسانه
ما را دنبال کنید:
+